Bosch CR-rendszerek és injektorok új generációi

Az autó- és motorgyártókat még tovább feszítik a CO2-kibocsátásra vonatkozó előírások, illetve a tüzelőanyag-fogyasztás csökkentésének vevői igénye. Ha egy évi 200 ezer kilométer futásteljesítményű haszongépjárműnél csak 1% fogyasztáscsökkentést lehet elérni, az is évi 800 euró megtakarítást jelent.

A haszongépjárművek közép és felső össztömeg kategóriáiban az eddigi CRSN3 CR-rendszert és mágnesszelepes injektorát, a CRIN3-at, a Bosch továbbfejlesztette. A rendszer 16 hengerű, on- és off-highway felhasználású járművekbe épített motorokhoz alkalmas. A railnyomás a 2005-től szériában gyártott rendszernél 1800 bar. A továbbfejlesztett változatot két rendszernyomással is kínálják. A CRSN3-20 railnyomása 2000 bar a középkategória számára és a CRSN3-22 a felső kategóriát szolgálja ki a maga 2200 baros rendszernyomásával. A nagyobb nyomások ellenére a szivattyúteljesítmény az 1800 baros rendszerhez hasonlítva vele azonos vagy kisebb.

A CRSN4-21 rendszert a nehézkategória járműveinek motorjához készítették elő. Az injektorban (CRIN4-21) hidraulikus áttétellel állítják elő a maximális 2100 bar nyomást. Nem áll meg itt ennek a rendszernek a fejlesztése, a CRIN4-25 hidraulikus nyomás áttételű injektor 2500 bar előállítására lesz képes. A szériagyártás 2012-ben kezdődik.

A CRS2-16 CR-rendszer 6 hengerű motorokhoz, 3 literes összlökettérfogatú kishaszongépjárművekhez készül, rendszernyomása 1600 bar, injektora CRI2. Ennek továbbfejlesztése a CRS2-18, mely 1800 baros, és a CRS2-20, mely 2000 bar railnyomású. A befecskendezés egy munkaciklusban nyolc szakaszra bontható. Ezzel további zaj, fogyasztás- és CO2-csökkentést érnek el, és fokozottan alkalmas stop/start üzemre.

Fotó: Bosch