Bosch common rail injektorok javítása teljes körű javítása

Több mint 50 millió dízel tüzelőanyag-befecskendező rendszer, azaz több mint 340 millió injektor teljesít már szolgálatot a világ közútjain.

Ennek eredménye az, hogy egyre több nagynyomású befecskendező-rendszert használó jármű tűnik fel a diagnosztikát és javítást végző szakműhelyekben is, melyeket a Bosch saját dízeljavítás-technológiával támogat. Ami 2005-ben – első lépésként a fúvóka cseréjével – elkezdődött, az ma már teljes körű javítási szolgáltatássá fejlődött. A javítási eljárás új fázisaként a Bosch-tól mostantól kezdve a common rail injektorok profi javításához szükséges szerszámokat és mérőeszközöket is beszerezhetjük, melyekkel szükség esetén az injektorok minden különálló komponensének cseréjét el tudjuk végezni. Az új javítókészlettel a szakműhely képes arra, hogy minden, a Boschtól származó mágnesszelep-vezérelt injektort javítani tudjon, egészen 1800 bar-ig, mind a személyautók (CRI 1.0 - 2.2), mind a haszonjárművek számára (CRIN 1 - 3). A dízel befecskendezők új javítókészletében szereplő mérőeszközök a millimikron pontosságra is beállíthatóak. Ez nemcsak az injektor funkcióparaméterek pontos mérését teszi lehetővé, hanem a lehetséges hibaokok precíz beazonosítását is. A műhelyben végzett diagnosztikával és javítással így elérhetjük ugyanazt a minőségi szintet, mint ami az alkatrészek gyártásakor használatos. A nagy lefedésű javítószoftver, benne a szükséges adatbázissal pedig kiteljesíti a javítást végző szakember támogatását a teljes mérési folyamatra és a megadott eljárásokra vonatkozóan.

A Bosch-oktatóközpont által kínált oktatási választék megfelelő alapot nyújt a széles körben használható injektor javítókészlet szakszerű használatához. Ennek megfelelően a Bosch javasolja, hogy a CRI/CRIN javításokkal foglalkozó szakműhelyek megfelelő alkalmazottai vegyenek részt a bevezető oktatáson. (Bosch)